Telefon: 13580 (0523- 61 35 80)
Web: https://www.3580.se/ Länk till annan webbplats.
E-post: 3580@sml-it.se
Boka ett möte eller ett fysiskt besök: klicka här för länk till bokningstjänst Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
IT-support är en av IT-avdelningens grunduppdrag. Det är också en förutsättning för kommunernas digitalisering. IT-supporten finns inte endast till för att hantera incidenter eller akut hjälp. Det är också en första kontakt med IT-avdelning för att få stöd i olika frågor gällande digitala verktyg, tjänster och telefoni, vare sig det gäller beställning eller problemlösning.
Nedan beskrivs förfarandet för IT-supporten:
Telefon: 031-334 10 68
Samhällsviktiga funktioner bedrivs inom kommunerna dygnet runt på årets alla dagar. Dessa funktioner har ett behov att kunna få stöd och hjälp utanför kontorstid av IT-avdelningen.
Kraven på verksamheterna ökar i takt med att fler och fler arbetsprocesser digitaliseras, vilket då ökar kravet på en stabil och fungerande drift och förvaltning av IT-system och nätverk.
Denna rutin beskriver förfarandet för IT-tekniker i beredskap.